Polskie Stowarzyszenie Promocji Oświatowych OPP
  • Społeczna Szkoła Podstawowa nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi
  • Gimnazjum Niepubliczne nr 12 z Oddziałami Dwujęzycznymi
  • Liceum Ogólnokształcące Niepubliczne nr 43

Koła przedmiotowe

Świat składa się z indywidualności. Dzięki tej mnogości uzdolnień i zamiłowań życie jest ciekawsze a obcowanie z ludźmi bardziej interesujące. W każdym z nas tkwią ukryte czasem talenty i zdolności, warto spróbować je wydobyć a sami będziemy zaskoczeni jakie mamy możliwości. Teraz pozostaje tylko je pielęgnować i rozwijać. Zapraszamy do udziału w kołach zainteresowań, gdzie z pewnością każdy uczeń znajdzie w sobie to ważne "coś".

Grafik zajęć pozalekcyjnych klas 1 -3

Grafik zajęć pozalekcyjnych klas 4 -6

Koło Glotto (kl. 1) – Weronika Łazęcka – Caban

Glottodydaktyka (glottis – mowa, język, myśl; dydaktyka – wychowanie) to edukacja językowa dzieci, której celem jest przygotowanie do nauki czytania i pisania, uczenie techniki płynnego czytania, kształtowanie nawyków czytelniczych i świadomości ortograficznej i ortofonicznej.
Na zajęciach będzie nam towarzyszyła atmosfera zabawy oraz wielopoziomowa praca, która pomoże każdemu odnieść sukces. Uczeń wcieli się w rolę „badacza głosek”, a tym samym będzie wybrzmiewał głoski w izolacji, będzie rozróżniał głoski trwałe i nietrwałe itp. Czas spędzony na zajęciach przepełnią ćwiczenia grafomotoryczne, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni, ćwiczenia percepcji wzrokowej i słuchowej.  Uczniowie uporządkują świat głosek i poznają alternatywną metodę nauki czytania - technikę ślizgania.   

Zabawy z literaturą ( klasy 2 i 3) - Anna Jaskulska

Czytanie przynosi wiele korzyści: wzbogaca słownictwo, pogłębia wiedzę, porusza wyobraźnię, wspomaga koncentrację i poprawia pamięć, a także rozwija empatię.
Koło „Zabawy z literaturą” jest przeznaczone dla wszystkich, którzy lubią książki. Będziemy na nich czytać fragmenty literatury dziecięcej, słuchać audio booków, oglądać urywki filmów i przedstawień. W zależności od tematyki, podejmiemy różne działania artystyczne – rysowanie bohaterów, kreślenie map, wykonywanie rekwizytów, inscenizowanie scenek, konstruowanie zamków i gier. Wszystko zależy od chęci i pasji uczestników. 

„Gżegżółka i spółka” - koło ortograficzne dla uczniów kl. 3 - Beata Choroś

Celem zajęć jest poznanie i przyswojenie zasad ortografii w sposób skuteczny i atrakcyjny. Proponowane ćwiczenia pomogą dzieciom opanować oraz utrwalić poprawną pisownię trudnych słówek. Mam nadzieję, że będą również świetną rozrywką umysłową. 
Poznaj tajemnice polskiej ortografii. Zostań laureatem Bielańskiego Konkursu Ortograficznego!

 

Koło matematyczne „Mały Pitagoras” (kl. 3a, 3b) – Beata Choroś

Kontynuacja zajęć przeznaczonych dla dzieci wykazujących uzdolnienia matematyczne, pragnących rozwiązywać problemy, współdziałać, rywalizować, poszukiwać. Celem zajęć jest rozwijanie zdolności matematycznych, twórczego myślenia, rozwijanie umiejętności poszukiwania nietypowych rozwiązań, zastosowanie matematyki w życiu codziennym, przygotowanie do konkursów matematycznych: KANGUR, MAT, ALFIK MATEMATYCZNY.

„Potyczki z liczbami” ( kl. 2c, 2d) – Katarzyna Szczygłowska

Koło skierowane  jest  do uczniów klas drugich, którzy lubią rozwiązywać zagadki logiczne, rozwijać zdolności matematyczne, pragną poszerzyć swoje wiadomości w ciekawy i łatwy do zapamiętania sposób, rozwiązywać nietypowe i niezwykłe zadania matematyczne oraz myślą o starcie w konkursach matematycznych Kangur, Alfik i Mat.

 Łamigłówki matematyczne ( kl. 2) - Maria Błaszczakiewicz

Koło przeznaczone jest dla uczniów klas drugich, chcących poszerzyć swoje wiadomości i  zainteresowania matematyczne. Dzieci będą rozwijać na nim: wyobraźnię, umiejętność logicznego myślenia oraz świadomego korzystania z tekstu matematycznego. W rozwijaniu różnorodnych umiejętności pomogą nam: łamigłówki, zadania i zabawy matematyczne.

Koło matematyczne (kl. 3) – Paweł Romańczuk

Zapraszam uczniów kl. 3, którzy uwielbiają spędzać czas na rozwiązywaniu zadań. Udowodnimy, że matematyka nie musi być nudna. 

Koło europejskie ( kl. 2 - 3) – Iwona Gąsiewska

Zajęcia przeznaczone są dla wszystkich chętnych uczniów klas 2 i 3, którzy wyruszą w fascynującą podróż po krajach europejskich. Dzieci poznają historię, kulturę i atrakcje turystyczne bliższych i dalszych sąsiadów Polski.

Klub Młodego Odkrywcy ( kl. 1, 2)  – Izabela Podyma

Nie trzeba dużo pieniędzy, by robić ciekawe i poważne eksperymenty. Wykorzystujemy przedmioty otaczające nas na co dzień w kuchni, w garażu czy ogrodzie. Podczas zajęć poszukujemy interesujących tematów i zamiast zaglądać do podręcznika, zdobywamy odpowiedzi poprzez eksperymentowanie. Uczymy się w ten sposób samodzielności, dążymy do poznania prawdy, jesteśmy przedsiębiorczy i rozwijamy swoją ciekawość. Wspólne eksperymentowanie buduje również pewność siebie, uczy współpracy, komunikacji i odpowiedzialności. 

Koło programowania Scratch (kl. 3) – Katarzyna Szczygłowska

Kodujemy, tworzymy animacje, piszemy gry, bawimy się. Dołącz do nas!

Liga Mistrzów dla kl. 4 – Dorota Jastrzębska

Zapraszam na zajęcia matematycznej –LIGI MISTRZÓW przeznaczone dla wszystkich, którzy  pasjonują się matematyką, uwielbiają spędzać czas na rozwiązywaniu zadań i  łamigłówek logicznych i nie boją się ciężkiej pracy. Zadania, które dla Was przygotowałam będą trudne, a  czasami nawet bardzo trudne, zawsze wykraczające tematycznie poza program szkolny. Zajęcia LIGI MISTRZÓW przygotowują do udziału w konkursach matematycznych.

Koło matematyczne ( kl. 5, 6) – Dorota Szredzińska

Koło przeznaczone jest dla uczniów lubiących matematykę. Główne cele zajęć to rozwijanie matematycznych umiejętności dzieci, kształtowanie logicznego myślenia, poszerzanie wiedzy zdobytej na lekcjach. Będziemy przygotowywali się do udziału w konkursach Alfik, Mat, Kangur, rozwiązując testy z poprzednich lat.
Na zajęciach pobawimy się układankami z zapałek, pogramy w karty z tabliczką mnożenia, porozwiązujemy zagadki logiczne. 

Koło informatyczne ( kl. 1 – 6) – Paweł Bicki

Głównym założeniem jest wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia poprzez przygotowanie do posługiwania się komputerem i wdrażanie do świadomego i mądrego korzystania z technologii informacyjnej. Najważniejsze cele zajęć to przygotowanie dzieci do korzystania ze środków techniki komputerowej, rozwijanie zainteresowań techniką komputerową i multimedialną, wdrażanie do samodzielnego i świadomego korzystania z niej.

„Humanistyczne Orły” ( kl. 5 – 6) – Karolina Korenik -Jarka

Zajęcia adresowane są do uczniów klas IV-VI, którzy pragną rozwijać swoje zainteresowania humanistyczne. Celem nadrzędnym jest przygotowanie do konkursów z języka polskiego, utrwalenie i poszerzenie wiadomości z zakresu kształcenia językowego i literacko-kulturowego, wdrażanie do sprawnego posługiwania się polszczyzną w mowie i piśmie.

Koło dziennikarskie (kl. 4 – 6) – Beata Januszkiewicz

Jeśli chcesz brać udział w tworzeniu czegoś nowego, jeśli chcesz pisać ciekawe teksty, uczyć się kunsztu dziennikarskiego, recenzować przeczytane przez siebie książki, to zapraszam na koło dziennikarsko – czytelnicze. Podczas naszych spotkań będziemy dużo rozmawiać i pisać, a owoce naszej pracy zamieścimy na szkolnym blogu.

Koło języka migowego (kl. 1 – 6) – Katarzyna Szczygłowska

Nauka w formie zabawy. Podczas zajęć uczniowie migają wierszyki i piosenki, poznają znaki systemu językowo migowego* określające podstawowe pojęcia. Uczą się alfabetu palcowego i liczebników, zdobywają umiejętność nadawania i odbierania prostych komunikatów w systemie językowo migowym. Poznają wartość i znaczenie komunikacji niewerbalnej.

*(SJM) –  System Językowo- Migowy (w oparciu o składnię języka polskiego)

Koło filozoficzne (kl. 2, 3) – Beata Januszkiewicz

Na tych zajęciach uczniowie będą mogli zadawać najdziwniejsze pytania, jakie przychodzą do głowy. Młodzi filozofowie będą uczestniczyć w niezwykle interesujących dyskusjach, dowiedzą się, czy zawsze należy być miłym dla innych i co zrobić, aby zostać mądrym i bogatym. Poza tym będzie można domalować wąsy Sokratesowi i wielu innym filozofom.

Architektura krajobrazu (kl. 1-6) - Katarzyna Szczygłowska

Dla małych i dużych, którzy lubią rysować, lubią geometrię, nauki przyrodnicze, prace ogrodnicze
i projektowanie. W programie:

Zajęcia plastyczne - poznajemy historię ogrodów na świecie.
Zajęcia dendrologiczne – poznajemy drzewa.
Zajęcia projektowe – rysujemy i poznajemy czym jest projekt ogrodu.
Zajęcia ogrodnicze – tworzymy kompozycje roślinne.