Polskie Stowarzyszenie Promocji Oświatowych OPP
  • Społeczna Szkoła Podstawowa nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi
  • Gimnazjum Niepubliczne nr 12 z Oddziałami Dwujęzycznymi
  • Liceum Ogólnokształcące Niepubliczne nr 43

Tutoring

„Na szczęście mamy tutoring…”

Życie licealisty nie jest łatwe – wyzwania dnia codziennego, widmo zbliżającej się matury, zagubienie w gąszczu ludzkich relacji… Ale w naszej szkole mamy coś, dzięki czemu każdą przeszkodę potrafimy przekształcić w pozytywne wyzwanie; to tutoring!

Na czym polega?

Tutoring to metoda w edukacji, która na pierwszym miejscu stawia zindywidualizowany kontakt między nauczycielem (tutorem – z łac. opiekun)
a uczniem. W naszej szkole uczymy się w małych grupach, często metodą eksperymentów i doświadczeń, rozmawiając i konsultując to, co robimy z naszymi nauczycielami. Ten indywidualny kontakt jest podstawą. Oprócz nauki stawiamy też na rozwój osobisty, dlatego każdy z nas pracuje regularnie nad własnym rozwojem z indywidualnym tutorem, który jest dla nas wsparciem, czasem motywatorem, ale zawsze: naszym przyjacielem. Relacja, jaką tworzymy podczas tych spotkań to najsilniejsza strona tego systemu – w szkole czujemy się bezpiecznie, ciepło, trochę jak w domu, dzięki czemu możemy skupić się na efektywnej nauce.

Jakie korzyści z wprowadzenia systemu tutoringowego zauważamy?

  • Chętniej angażujemy się w naukę,
  • Czujemy się bardziej odpowiedzialni za swoje życie,
  • Mamy czas na rozwój naszych pasji i zainteresowań,
  • Czujemy, że jesteśmy traktowani poważnie i z szacunkiem,
  • Lepiej organizujemy swój czas.

Oto pierwsze wrażenia po wprowadzeniu tego rozwiązania do naszej szkoły:

"Jestem bardzo mile zaskoczona spotkaniami indywidualnymi. To naprawdę czas tylko dla ucznia i tutora, co gwarantuje stuprocentowe skupienie na drugiej osobie".

"Podoba mi się, że nauczyciel może dostosować poziom nauczania do ucznia - jeśli coś już umiem, mogę robić trudniejsze zadania; jeśli nie dostaję dodatkowe działania do rozwiązania i pomoc nauczyciela. Jest pełna indywidualizacja".

"Na początku trudno było się przestawić, teraz jest już OK. Bardzo doceniam to, że mogę skupić się na swoich pasjach. Ważny jest dla mnie też kontakt z tutorem - najważniejsze jest to, że mnie bardzo skutecznie motywuje, a poza tym udzielił mi naprawdę ważnych rad dotyczących wyboru rozszerzenia".

Amerykański pisarz Tom Peters, powiedział: „Nie ma żadnego usprawiedliwienia, by nie stać się wielkim” - w naszym liceum przyjmowane są różne usprawiedliwienia, za wyjątkiem jednego – nie można przestać się rozwijać. Tutoring to system, który wspiera nas w wyzwaniu, jakim jest własny rozwój.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy na stronę naszego Edukuriera